Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

AlShebeeb & Alshehri (2024)

Journal of Research in Language & Translation

Issue No. 1 Vol. 4 (2024)

Leveraging AI for Vocabulary Acquisition and Pronunciation Enhancement

Abdulrahman AlShabeb 

Awad Alshehri

Department of English, CLT, Imam Mohammad Ibn Saud Islamic University, Riyadh

amshabeb@gmail.com

https://orcid.org/0000-0002-8447-2595

awad.journal@gmail.com

https://orcid.org/0000-0002-3937-2413

Received: 10/9/2023; Revised: 26/11/2023; Accepted: 26/2/2024

Download as PDF

DOI: https://doi.org/10.33948/JRLT-KSU-4-1-5


الملخص

تركز هذه الدراسة على كيفية تأثير تقنيات الذكاء الاصطناعي على اكتساب المفردات وتحسين النطق في تعلم اللغة. وقد أجرى الباحثون مراجعة منهجية لاستكشاف مدى استخدام متعلمي ومعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية للذكاء الاصطناعي. وتركز هذه المراجعة على فهم فوائد وعيوب تكامل الذكاء الاصطناعي. وقد أجابت الدراسة على ثلاثة أسئلة بحثية رئيسية: ما هو تأثير استخدام الذكاء الاصطناعي في تحسين المفردات والنطق على تعلم اللغة؟ ما الذي يمكن أن يفعله الذكاء الاصطناعي لتعزيز تعلم لغة جديدة، وخاصة المفردات والنطق؟ كيف يمكن للمعلمين والمتعلمين استخدام هذه التطورات لتحسين الكفاءة اللغوية واستقلالية المتعلم؟ وشارك في البحث عدد من الطلاب ومدرسي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية حول تعلم اللغة المعززة بالذكاء الاصطناعي. وبالتالي، فإن الدراسة عبارة عن تحليل للمقالات البحثية والأعمال السابقة مقترنة بمقابلات مفتوحة لجمع البيانات. وتبين النتائج إمكانات المنصات القائمة على الذكاء الاصطناعي للتعلم الشخصي، والتعليقات الفورية، والتجارب المباشرة. ويمكن لهذه النتائج أن تحسن الطريقة التي نقوم بها بتدريس اللغة وأيضًا تطوير المتعلمين المستقلين. وتساعد الدراسة في تطوير سياسات تعلم اللغة التي تعزز التواصل الفعال في عالم اليوم.

 

Abstract

This paper focuses on how AI technologies can influence vocabulary acquisition and pronunciation improvement in language learning. The researchers conducted a systematic review to explore how EFL learners and teachers adopt or refrain from adopting AI. This review focuses on understanding the benefits and drawbacks of AI integration. Three key research questions guide the investigation: What effect does AI use in tailored vocabulary and pronunciation enhancement has on language learning? What is it that AI would do to enhance learning of a new language, particularly vocabulary and pronunciation? How can educators and learners use these advances to improve language competency and learner autonomy? A number of investigations on AI-enhanced language learning devices on EFL students and teachers are involved in the research. The study, therefore, is an analysis of research articles and previous works combined with open-ended interviews for data collection. The findings demonstrate the potential of AI-based platforms for personalized learning, immediate feedback, and immersive experiences. These innovations can improve the way we teach language and also develop independent learners. The study helps in developing complete language learning policies that promote effective communication on today's interconnected world. 

Keywords: AI technologies, immersive environments, learner autonomy, personalized learning, virtual assistant

 

تاريخ آخر تحديث : مارس 7, 2024 3:21م