Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

Alhawsawia & Jawharb (2022)

Journal of Research in Language & Translation

Issue No. 2 Vol. 2 (2022)

The Influence of Institutional Policy on Learning English as a Foreign Language: A Perspective from King Saud Abdulaziz University of Health Sciences in Saudi Arabia 

Sajjadllah Y. Alhawsawia, Sabria Salama Jawharb

aDepartment of English, College of Science and Health Professions, King Saud bin Abdulaziz University for Health Sciences, King Abdullah International Medical Research Center, King Abdulaziz Medical City, Ministry of National Guard Health Affairs, P.O. Box 22490 - Mail Code 3124, Riyadh 11426, Saudi Arabia, sajjadllah@gmail.com  

https://orcid.org/0000-0002-6175-9892

bDepartment of English, College of Science and Health Professions, King Saud bin Abdulaziz University for Health Sciences, King Abdullah International Medical Research Center, King Abdulaziz Medical City, Ministry of National Guard Health Affairs, P.O. Box 22490 - Mail Code 3124, Riyadh 11426, Saudi Arabia, sabria.jawhar@yahoo.com  

https://orcid.org/0000-0002-1799-8888 

 

Received: 24/4/2022; Revised: 3/10/2022; Accepted: 23/10/2022

 

Download as PDF

https://doi.org/10.33948/JRLT-KSU-2-2-2

 


 

الملخص

استخدمت هذه الدراسة النوعية نموذجًا من تحليل الخطاب النقدي، من اجل فهم التأثير المؤسسي على التعلم في برنامج اللغة الإنجليزية (EFL) في جامعة الملك سعود عبد العزيز للعلوم الصحية (KSAU-HS) في المملكة العربية السعودية. لذا تسعى هذه الورقة إلى التحقيق في كيفية تأثير السياسة المؤسسية، والانتماءات، والمناهج الدراسية، وطرق التدريس على دوافع الطلاب لتعلم اللغة الإنجليزية. تبنت الدراسة منظور الكاتب الفرنسي ميشيل فوكول (Foucault) للفرد والمجتمع في تحليل المستندات وبيانات المقابلات الخاصة بالمدرسين والطلاب من اجل الوصول لفهم أعمق لكيفية تبني اللغة الإنجليزية (EMI) كلغة تدريس أساسية بالجامعة. وأظهر تحليل البيانات أن ممارسات تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية قد تأثرت بشكل كبير بالسياسات والممارسات المؤسسية للجامعة ومكانتها في حقل التعليم العالي (HE). وتجدر الإشادة أيضا، الى ان ارتباط الجامعة بالشؤون الصحية بالحرس الوطني السعودي (SANGHA). كان له تأثير على اللغة المستخدمة في التدريس بالجامعة.

 

Abstract

This study employs a qualitative paradigm with critical discourse analysis, which examines the institutional influences on the development of learning practices in the English as a Foreign Language (EFL) program at King Saud Abdulaziz University of Health Sciences (KSAU-HS) in Saudi Arabia. This paper investigates how institutional policy, affiliations, curriculum, pedagogy, and the resultant construct of agentic position influence students' motivation to learn English. Document reviews and teacher and student interview data are explored through Foucault’s perspective of structure and agency to deeper understand how the English medium of instruction (EMI) has been developed and implemented at KSAU-HS. Data analysis revealed that EFL learning practices have been directly influenced by institutional policies and practices of the university and its position in the field of higher education (HE). It shows how language practices have been shaped by KSAU-HS's relationship with the Saudi Arabia National Guard Health Affairs (SANGHA). Furthermore, policies on faculty hiring and development, EFL instructors and administration connections, in addition to learning support resources and practices, have a considerable impact on EFL teaching and learning methods within KSAU-HS.

Keywords: English as a foreign language; institutional policy; learning; Saudi Arabia; Saudi Arabia National Guard Health Affair. 

 

 

تاريخ آخر تحديث : مارس 14, 2024 3:16م