Al-Hoorie A. (2021)
Journal of Research in Language & Translation
Issue No. 1 Vol. 1 (2021)
Storytelling motivation: Creating role models with inspirational stories
Ali H. Al-Hoorie
Royal Commission for Jubail and Yanbu, Jubail Industrial City 31961, Saudi Arabia
Received: 4/10/2020; Revised: 21/11/2020; Accepted: 26/1/2021
https://doi.org/10.33948/JRLT-KSU-1-1-1
الملخص
يعتبر تحفيز الطلاب مصدر قلق لمعلمي اللغة. وواحدة من أكثر الطرق المباشرة لتحفيز الطلاب هي أن يتحدث المعلم معهم حول ذلك. تبحث هذه الدراسة فعالية سرد قصص ملهمة عن نماذج ناجحة على تحفيز عينة من متعلمي اللغة الإنجليزية في المرحلة الجامعية في السعودية (حجم العينة = 270). روى معلمو المجموعة التجريبية لطلابهم قصصا تحفيزية عن أشخاص مشهورين مرتبطين بالثقافة الإنجليزية كنشاط للإحماء لمدة أربعة أسابيع تقريبا. وأظهرت نتائج اختبار "ت" انخفاضا كبيرا في مستوى القلق في المجموعة التجريبية (حجم الأثر = 0.41). ومع ذلك، لم تكن هناك اختلافات كبيرة بين المجموعتين في الاندماج أو الدافعية أو المواقف تجاه وضع التعلم. ويناقش البحث دور إنشاء نماذج يحتذى بها لمتعلمي اللغة في ضوء النتائج الحالية.
Abstract
Motivating students is an important concern for language teachers. One of the most direct ways to motivate students is for the teacher to talk them into it. This study investigates the effectiveness of narrating inspirational stories about successful role models on motivating a sample of Saudi university learners of English (N = 270). Teachers of the experimental group told their students motivational stories about famous people associated with the English culture as a warm-up activity for a period of about four weeks. Results of t-tests showed that the experimental group reported a significant reduction in anxiety (d = 0.41). However, there were no significant differences between the two groups in integrativeness, motivation, or attitudes toward the learning situation. The role of creating role models for language learners is discussed in light of the present results.
Keywords: storytelling, role models, anxiety, motivational stories